Welkom!

Op mijn blog vind je mijn evolutie,
ervaringen, indrukken, leuke ideeën... op muzisch vlak.

Misschien is dit ook een inspiratiebron voor
jou om muzisch aan de slag te gaan.

Veel plezier!



dinsdag 17 januari 2012

Muzobox

Vandaag stelde ik mijn muzobox voor. Deze muzobox is een samenvatting van mijn muzoblog met mijn evolutie in muzo, ervaringen, prikkels van de leuke momenten tijdens de module en de stage...
Op de voorkant heb ik een mandala van een bloem gekleefd. Elk bloemblad stelt een apart muzodomein voor. Zoals je kan zien is niet elk bloemblad evenveel opengebloeid, maar deze zullen langzaam maar zeker verder openbloeien door de leuke ideeën die ik overal opdoe en zeker al opdeed in de verschillende sessies. Elk muzisch domein is een verrijking van het muzisch denken. Deze verschillende domeinen zijn telkens andere brillen om naar kunst en cultuur te kijken en te doen. Ik vind het super dat ik elk van deze domeinen heb leren kennen.



In de binnenkant van mijn doos bevindt zich een tijdlijn, vooral voor beeldopvoeding (de evolutie van knutselen naar muzo). De rode lijn, met op het einde het ultieme muzodoel, loopt door een gat in de doos. Hiermee wil ik duidelijk maken dat ik het muzodoel nog niet bereikt heb, maar wel op weg ben.


Nog enkele foto's van muzoprikkels die ik opdeed.


Mijn muzodoel is: het gestructureerde knutselen DURVEN loslaten. De leerlingen leren BESCHOUWEN en CREËREN op hun eigen, persoonlijke en MUZISCHE manier. Maar ook wil ik zeker op zoveel mogelijke manieren alle muzische domeinen met elkaar combineren om de kinderen nog meer te kunnen prikkelen. Op deze manier ontdekken zij hun talent (?) voor een of meerdere muzische domeinen.
In mijn stages is mij duidelijk geworden dat wanneer ik knutselde met de kinderen plezier beleefden aan het mooie resultaat, maar wanneer ik het muzisch aanpakte met hen waren ze fier omdat ze iets persoonlijk en creatief gecreëerd hadden en daar ben ik fier op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten