Welkom!

Op mijn blog vind je mijn evolutie,
ervaringen, indrukken, leuke ideeën... op muzisch vlak.

Misschien is dit ook een inspiratiebron voor
jou om muzisch aan de slag te gaan.

Veel plezier!



maandag 2 januari 2012

Een persoonlijk cadeautje

Voor Nieuwjaar zocht ik een leuk, origineel en persoonlijk cadeautje. Ik kocht een wit katoen dekbed en dacht na over hoe ik het verwerken tot iets origineel. Mijn vriend heeft een boerderij en houdt er erg veel van.

De werkwijze
  1. Brainstormen over de tekeningen en een slogan bedenken.
  2. Een ontwerp maken op A3-tekenpapier.
  3. Het dekbed en de kussensloop wassen zodat de après weggewassen is.
  4. Berekenen en meten waar de tekeningen moeten getekend worden.
  5. De tekeningen maken met potlood op het dekbed en de kussensloop.
  6. De tekeningen verven met textielverf (het is noodzakelijk een karton tussen het dekbed te steken, anders drukt de verf door! Hetzelfde geldt ook voor de kussensloop!)
  7. De verf 24 uur laten drogen.
  8. De kussensloop en het dekbed heet strijken (geen stoom gebruiken!), zo fixeer je de verf.
  9. De kussensloop en het dekbed wassen op 30°C.
  10. De kussensloop en het dekbed strijken en opvouwen of op je bed leggen.
Enkele aandachtspunten
  • Het aflijnen van de tekeningen kan je ook met een alcoholstift.
  • Grote oppervlakten stempel je het best met een sponsje. Bij de kussensloop had ik het groen geverfd met een penseel. Toen ik het gedroogd had en gestreken, stond het stijf van de verf. Ik heb de kussensloop dan gewassen op 30°C en daarna nog eens op 60°C in de hoop dat het zijn stijfheid zou verliezen. Na deze wasbeurt voelde het al veel soepeler aan.
Het resultaat, enkele foto's
De kussensloop












De slogan

Het dekbed



Musische elementen
Beeldopvoeding: beschilderen en betekenen van textiel. Ontdekken van materialen en technieken.
Muzisch taalgebruik: bedenken van een slogan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten