Welkom!

Op mijn blog vind je mijn evolutie,
ervaringen, indrukken, leuke ideeën... op muzisch vlak.

Misschien is dit ook een inspiratiebron voor
jou om muzisch aan de slag te gaan.

Veel plezier!



dinsdag 15 november 2011

Make-up en digitale decors

Vandaag woonde ik eerst een sessie bij rond make-up in de lagere school. We kregen enkele leuke tips en vooral de uitdaging om verder te gaan dan het klassieke schminken (leeuw, clown, princes, vlinder...).
Daarna volgde ik de sessie over digitale decors. De kennis over powerpoint, movie maker, audacity... pasten we in deze sessie toe. Ook al hadden we de kennis, het was och leuk om het eens op een andere manier (muzisch) te integreren.
Na deze twee sessie gingen we zelf aan het werk. Tijdens de inleiding van de module hadden we elk een thema gekregen. Vandaag werkten we met dit thema. Ik had, samen met nog 6 andere studenten, het thema 'idolen'.

Muzische elementen
Muziek: we gebruikten verschillende genres van muziek die we afspeelden tijdens het toonmoment of zelf zongen:
  • Lordi - Hard Rock Halleluia
  • K3 - Oya lélé
  • Broeder Jacob
  • Clouseau - Vanbinnen
  • Gwen Stefani - What you waiting for
Drama/ bewegingsexpressie: we leefden ons in in de band Kiss. Er was een zanger, enkele muzikanten, een superfan en een poppenspeler. De bandleden bewogen houterig, zoals poppen.
Media: we gebruikten een digitaal decor. Dit was gemaakt in PowerPoint. De muziek en filmpjes hebben we bewerkt met Movie Maker en Audacity.
Beeldopvoeding: we waren geschminkt zoals de artiesten van de band Kiss. Ook hadden we vlammen en doosdkoppen op karton geschilderd. Dit versterkte het 3D-beeld van ons decor.

Ik vind dit zeker een leuk idee om eens uit te proberen in de klaspraktijk!

Enkele foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten