Welkom!

Op mijn blog vind je mijn evolutie,
ervaringen, indrukken, leuke ideeën... op muzisch vlak.

Misschien is dit ook een inspiratiebron voor
jou om muzisch aan de slag te gaan.

Veel plezier!



donderdag 29 september 2011

Poppen maken en ermee leren spelen

Een klaspop is iets wat niet kan ontbreken in het eerste leerjaar. De kinderen hebben op die leeftijd nog een zeer grote fantasie en inlevingsvermogen. Een klaspop kan hen nog meer motiveren en hen een veilige leeromgeving bieden.
We leerden in de sessie hoe we een klaspop konden maken met een sok of een mouw. De voorwaarde was wel dat het geen mediafiguur mocht zijn. Ik maakte tijdens deze sessie een slang (zie foto). Het enige nadeel bij een sokpop is dat het zo klein is. Daarom ga ik eens proberen een grotere te maken.

Tijdens de workshop leerde we met een bekpop spelen. Het was niet zo makkelijk als het leek, maar tegen het einde lukte al wat beter. Uit mezelf zou ik minder geneigd zijn een pop te gebruiken, maar ik wil het wel eens proberen tijdens mijn stage. Ik weet nog niet zo goed wanneer ik de pop zal gebruiken, dat moet ik nog eens goed bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten